Jumaat, 2 September 2011

jagan suka mencari salah orang

ASSALAMUALAIKUM.. Selamat menyambut hari raya. dah lama saya ingin berkongsi pekara ini dan tujuan nya adalah kita harus lah melihat diri sendiri dahulu sebelum menhukum seseorang itu sesuka hati kita sahaja. dan ada kah tinkah laku kita ini membuat orang yang di sekeliling kita suka akan tinkah lakukita. saya sering tertanya2. ada kah selama aku berkawan ini teman aku suka kan apa yang aku buat dan ada kah aku ini tidak pernah menyakit kan hati nya. dari itu marilah kita merenung sejenak apa yang harus kita lakukan.
Dan jalan nya amat mudah jika kita sedar diri kita sebelum terlambat. dan memohon kemaafan dari teman kita sahabat handal kita. semua ahli keluarga kita. pada suami dan isteri. jadi lah insan yang lembut hati. pada anak2. cari lah guru ustaz ustazah untuk belajar ilmu agama..
kerana kita tidak tahu bila2 pun kita boleh jadi pemarah...tanya hati mu...........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan