Sabtu, 20 Disember 2014

(GAMBAR NGERI) GADIS CANTIK DIBUNUH, KULIT MUKANYA DISIAT



(GAMBAR NGERI) GADIS CANTIK DIBUNUH, KULIT MUKANYA DISIAT | MAYAT seorang gadis remaja ditemui dalam keadaan ngeri dan amat menyedihkan.

Bukan sahaja dibunuh, namun kulitnya disiat-siat hingga pihak polis sendiri tidak dapat mengecam mayat mangsa.

Perbuatan terkutuk ini didakwa angkara bapa tirinya sendiri apabila mangsa dikatakan ingin mendedahkan gangguan seksual bapa tirinya selama ini.

Sebelum penemuan mayat gadis ini, Kassandra Bravo, 19, dilaporkan hilang oleh ibunya sejak awal bulan ini hingga notis kehilangannya turut disebarkan oleh pihak polis.

Malangnya, berita kehilangannya itu berakhir dengan penemuan mayatnya dalam sebuah parit berdekatan jalan raya di Las Cocinas, Mexico.

Hasil bedah siasat mendapati, mangsa yang merupakan penuntut kejururawatan telah dicekik hingga mati.

Pihak polis yang menyiasat kes ini berkata, pada awalnya agak sukar mengecam mayat Kassandra kerana kulit mukanya habis disiat hingga tidak menampakkan rupa dirinya lagi.


Seorang rakan Kassandra memberitahu, mangsa berniat mendedahkan perangai sebenar bapa tirinya kepada ibunya Angela Bravo, 41, iaitu telah menderanya secara seksual sejak berumur 15 tahun.


Bagaimanapun, niatnya tidak kesampaian apabila dilaporkan hilang secara tiba-tiba.

Bapa tiri mangsa, Daniel Murrieta Sianz, 42, akhirnya mengaku mencekik dan membuang mayat mangsa, namun menolak dakwaan yang dia mendera atau menyiat kulit gadis tersebut.

Khamis, 4 Disember 2014

Makan Dari Mulut Suami....

Zhuozhou (China): Seorang suami, Zhang Changsan, 79, menghabiskan masa sejak 11 tahun lalu memberi isterinya makan dari mulut ke mulut.
Zhang berbuat demikian sejak isterinya lumpuh selepas diserang angin ahmar pada 2003.



Bercakap kepada wartawan, Zhang berkata, seorang doktor ketika itu memberitahunya, isterinya hanya boleh hidup sebulan saja lagi selepas diserang penyakit itu.
Bagaimanapun, Zhang yang tidak berputus asa, membawa isterinya pulang dan mengurutnya setiap hari dengan teknik tradisional Cina. Hasilnya, isterinya hidup hingga ke hari ini. - AFP


JIJIK! Gambar Pekerja ‘Bercawat’ Buat Putu Mayam





Putu Mayam adalah makanan tradisional masyarakat India dan tidak dinafikan Putu Mayam juga digemari oleh lain-lain bangsa di Malaysia ini. Bagi penggemar putu mayam, mereka tentu tahu kesukaran untuk mendapatkan makanan tradisional India ini.

Kebiasanya putu mayam hanya dijual di kedai mamak tertentu dan mereka yang menjaja menggunakan motosikal di petang hari.


Justeru gambar yang kami siarkan ini tentu mengecewakan peminat putu mayam.




Dalam satu gambar kelihatan pekerja bertenggek di hadapan besen berisi tepung dan bersiap sedia untuk menguli dengan hanya bercawat kain pelekat tanpa memakai baju. Di atas meja sama terdapat putu mayam yang sudah siap terletak betul-betul di sebelah kakinya. Walaupun nampak seperti tiada apa, cuba bayangkan jika terdapat peluh pada badan pekerja itu, Jika dia berbaju peluh itu mungkin diserap pada bajunya. Tapi dia tidak berbaju.. Cuba bayanggggkan..

Amalan tak memakai baju dan hanya memakai kain pelekat ala cawat ini nampaknya turut dilakukan pekerja lain sepanjang proses pembuatan putu mayam di sini. Jika anda lihat Tong gas jadi bukti lokasinya di Malaysia.




Manakala dalam satu gambar lain, kelihatan sampah sarap dibiarkan di atas lantai tempat putu mayam dibuat.



Sayang sekali lokasi didalam gambar proses pembuatan putu mayam ini tidak diketahui dimana dan kemana ianya dijual atau dipasarkan..

Khamis, 25 September 2014

#ZALIM~(8 Gambar) Kezaliman Tentera Amerika Merogol Wanita Iraq Dihadapan Suami!!


Lihatlah betapa zalim dan kejamnya tentera Amerika dengan bebas dan sesuka hati merogol wanita Iraq di hadapan suaminya sendiri tanpa ada perasaan malu dan belas kasihan.

Inilah golongan yang perlu kita hancurkan kerana tiada lagi perikemanusiaan dari pihak kafir laknatullah ini....sama saja seperti puak yahudi Israel.

Boikot apa jua berkaitan Israel dan Amerika sekarang demi kesucian dan jihad Islam kita.

Allahuakbar

PELAJAR SEKOLAH BELAI ANJING.....?

Johor Bahru: Jabatan Agama Johor (JAJ)  memandang serius berkaitan sebaran gambar di laman sosial Facebook berkaitan sekumpulan murid Sekolah Agama Bakar Batu bermesra bersama seekor anjing. 

Penasihat Majlis Agama Islam Johor Datuk Nooh Gadut berkata, mengikut maklumat diperolehi pihaknya, sekumpulan murid berkenaan meluangkan masa dengan membelai anjing selepas tamat waktu persekolahan.

Beliau berkata, difahamkan ia berlaku di kawasan luar sekolah agama dan ia disedari beberapa penduduk.

GAMBAR di Facebook yang memaparkan murid sekolah agama membelai seekor anjing dengan ditemani seorang wanita.

Menurutnya, pihaknya difahamkan kumpulan kanak-kanak berkenaan bertindak demikian selepas dipengaruhi seorang wanita beragama Islam.

"Wanita berkenaan yang dikatakan berkahwin dengan warga asing tidak sepatutnya mempengaruhi kumpulan kanak-kanak itu untuk membelai anjing kerana ia bercanggah dengan hukum agama, syarak dan budaya.

"Saya berharap bahagian JAJ mengambil tindakan segera terhadap wanita itu kerana perbuatannya menjejaskan sensitiviti umat Islam.

"Begitu juga dengan kanak-kanak terbabit seharusnya diberi penerangan berkaitan hukum agama supaya tidak mengulangi perbuatan berkenaan.

"Anjing tidak sesuai dijadikan sebagai binatang peliharaan sebaliknya bagi tujuan memburu dan mengawal keselamatan, ia dibenarkan," katanya ketika dihubungi, sebentar tadi. 

GAMBAR KEJADIAN SIANG DAN MALAM ( BUKTI KEBESARAN ALLAH )

Gambar Kejadian Siang Dan Malam

Admin | 9/22/2014 |
Subhanallah - beginilah putaran alam, siang dan malam. Bukti kebesaran Allah yang tiada tandingan. Kepadanya suatu hari nanti kita akan kembali.

posted@malaysiasensasi.net

IKTIBAR BACA KISAH SEDIH BAPA DAN ANAK KECIL INI PASTI BUAT ANDA MENAGIS.......


Admin | 9/20/2014 |



Seorang pengguna facebook, ARieda Akhtar U'waisyahtelah memuat naik gambar dan caption yang pasti menyentuh hati pembaca. Kisah seorang bapa ini pasti mampu membuat korang menangis.

Baca kisah yang dikongsikan di bawah:- 

Coretan semalam..

tersua dan lunch dgn hamba Allah ini merupakan bapa muda awal 30an...membawa anak kecil lelaki umur 3 bulan di bawah panas terik matahari.

Sejak 2 minggu lalu berjalan hampir 2km setiap hari sambil membawa anak kecilnya itu ke sebuah pasaraya tempat kerja si isteri untuk menghantar makanan yg dimasaknya sendiri di bilik yg disewa rm300 sebulan.

Baru sahaja berhenti kerja sebagai pengawal keselamatan untuk sementara bagi menjaga anak sementara si isteri tak melepaskan tawaran kerja yg terpaksa diambil.

Dah lama tak makan nasi berlauk katanya sambil menghirup semahunya milo ais yg dipesan,anak kecil tiba2 terjaga dan merengek minta susu yg dah habis,air kosong jadi penganti botol susu babynya..

biasa tengahari buat jeput gandum@cekodok kat bilik n hantar bekalan pada isteri katanya. Kos tinggal di Bandaraya,sewa rumah yg tinggi,taska yg mahal,terasing dan berjauhan dari kampung halaman,sikap ingin berdikari yg lahir dari keluarga yg susah dan sebagainya memaksa dia dan isteri menyewa bilik dan melalui semua itu.

Tiada tanah,kereta,motor dan harta peninggalan dari orang tuanya.selesai makan,not hijau yg diberi diambil dengan gengaman salam yg kuat dan ucapan yg sayu,sambil mohon berlalu pergi dengan segera..mungkin ingin cepat mencari susu buat anak kecilnya sementara si ibu menyusu di mlm hari setelah usai kerja..

Sudah lama ku memerhatikannya mundar mandir membawa anak kecilnya itu..Ya Allah,nikmatMu terlalu luas Ya Allah...Rahmatmu didambakan setiap insani....Astagfirullah..ampunkan kami ya Allah...Permudahkan urusan hambamu ini.





Bagi yang ingin membantu, kami masih menunggu maklumat bapa dan anak ini oleh pemuatnaik kisah ini. Boleh rujuk beliau di sini www.facebook.com/akmalhamdi165 

pahang2day

Rabu, 20 Ogos 2014

SIAPA YANG CIPTA BENDERA MALAYSIA ( JALUR GEMILANG ) ?

pencipta bendera malaysia
Assalamualaikum semua!
Siapa pencipta bendera JALUR GEMILANG ? Teringat dahulu time sekolah ada quiz pasal itu. Menarik juga hadiah atau habuan kalau sesiapa yang dapat jawab.
Aku pun dah lupa jawapan sebenar ,hehe. Tapi yang still dalam ingatan orangnya berasal dari negeri Johor. Bangga hehehe. Bayangkanlah masa itu persaingan agak banyak, bermacam-macam pattern dari pelbagai pelukis. Akhirnya hasil idea beliau juga telah dipilih dan diguna pakai sehingga hari ini.
Setelah aku meng”google”. Maka jawapannya adalah:
Hasil siasatan yang dijalankan oleh Yayasan Warisan Johor (YWJ) selama hampir dua bulan mendapati pencipta Jalur Gemilang adalah bekas arkitek Jabatan Kerja Raya (JKR), Allahyarham Mohamed Hamzah. Penolong Pengarah Bahagian Persuratan Sejarah YWJ, Dzulkarnain Asmawi juga mengesahkan hasil daripada beberapa rujukan.
Sebenarnya benda ini pernah jadi isu suatu ketika dahulu apabila ada pertikaian mengenai siapa pencipta bendera Malaysia.  Terima kasih kepada Yayasan Warisan Johor yang berjaya mengesahkan pencipta jalur gemilang sebenar. :)
Sekian terima kasih!
Entry khas mengenang 16 september sebagai hari penubuhan Malaysia.

BARANG PENINGALAN NABI MUHAMMA S.A.W Dan Khasiat Buah Dari Rupa Bentuk Nya

ASSALAMUALAIKUM... 
Selamat menyambut maulidur rasul.
Entry kali ini, aku hendak tunjukkan gambar warisan barang peninggalan Nabi junjungan kita=
Info kajian.
Makanan kesihatan dalam Islam.
 Ubi kentang seakan berbentuk buah pinggang, sebenarnya ia baik dalam penyeimbangan glycemic index pada diabetes.
 Bawang berbentuk seperti cell body.Ia juga bertindak sebagai pembersih dalaman kerana berperanan menyingkirkan bahan dalam badan yang tidak berguna lagi.
 Eggplant, Avocadoes dan Pears yang berbentuk sepeti cervix wanita. Hasil kajian membuktikan apabila wanita mengamalkan dalam masa seminggu, ianya dapat membantu dalam berat bayi sewaktu lahir dan juga mengelakkan cancer cervix.
 Buah oren dan citrus berbentuk seperti buah dada wanita sebenarnya membantu dalam kesihatan buah dada seperti memudahkan keluar masuk lymph.
 Minyak zaitun berfungsi dalam kesihatan ovari.
 Buah tomato mempunyai 4 bahagian, sama seperti jantung. Hasil kajian, tomato membantu dalam ksihatan jantung.
 Melihat pada bentuk garisan lobak, mempunyai garisan seperti iris, korang tentu sudah tahu fungsinya dalam kesihatan mata.
 Buah anggur berbentuk macam sel darah.Kelebihan mengamalkannya,ia membantu memvitilasi darah kita.
Buah walnut pula berbentuk semacam otak kita,punyai hemisphere kanan dan kiri juga cerebrum atas dan cerebellum bawah. Mnmbantu dalam transmit nueron pada otak kita. Kalau korang hendak tahu, neuron adalah mesej dari badan ke otak manusia.
 Kacang merah berbentuk ginjal juga membantu dalam kesihatan ginjal.
Buah ara yang dipenuhi biji membantu dalan peningkatan jumlah sperma.
Antara makanan yang diamalkan oleh Baginda=
  • susu , dapat membersihkan hati dari ‘kepanasan’.Selain itu memberi daya ingtan yang kuat.
  • madu , terlalu banyak kelebihan seperti menjaga kesihatan perut, menyihatkan rambut dan pembersih mulut. Sesuai diamalkna dengan campuran air suam ya kawan-kawan.
  • minyak ziaitun.
  • anggur.
  • buah delima , membersihkan diri dari setan selama 40 hari.
  • Air .
diedit dan diterjemah oleh aku di http://www.aulia-e-hind.com.

Selasa, 24 Jun 2014

8 Surah Yang Mampu Memusnah Kan Sel-Sel Kenser.

8 Surah yang mampu memusnahkan sel-sel kanser

LAPAN surah ini diamalkan dan dibaca untuk memusnahkan sel-sel barah kanser. Jika pesakit dapat membacanya lagi baik. Jika tak terdaya atau kurang baik bacaannya maka boleh minta suami, ayah, ibu atau orang lain membaca untuknya.
Selok-eloknya sebelum memulakan bacaan surah dibawah :
1. Istighfar 10x.
2. Salawat Nabi 10x.
3. Al-Fatihah 1x.
Sediakan sebotol secukupnya air yang bersih lagi suci dan setiap kali habis surah dibaca, ditiupkan kepada air. Pesakit dinasihat minum air bacaan tiap-tiap hari dan sapu/mandi pada anggota yang kena barah kanser. InsyaAllah kerana sakit dan sembuh semua kekuasaanNya.
1. Surah Al Maidah (Ayat 82-91).
2. Surah Al Araf (Ayat 70-81).
3. Surah Ar Ra’d (Ayat 16-28).
4. Surah Al Anbiyaa’ (Ayat 38-50).
5. Surah Asy Syu’ara (Ayat 185-227).
6. Surah Az Zummar (Ayat 42-52).
7. Surah Ghafir (Ayat 67-77).
8. Surah Az Zukhruf (Ayat 52-70).
Kepada pembaca tolong sebarkan kepada ahli keluarga dan saudara yang sedang mengidap penyakit kanser. Semoga dengan menolong mereka yang sakit, akan juga mendapat pahala dari bacaannya serta pahala kerana menolong sesama hamba yang benar-benar memerlukan pertolongan dan penyembuhan dari-Nya
Selain dari itu, boleh lah jika ingin menjadikan SARI AgeGard sebagai salah satu alternative untuk penyembuhan sel KANSER.

Pemuda Di Seksa Selama 25 Hari Di Tuduh Merogol...?



Pemuda ini namanya Yosouf dan beliau adalah seorang mujahidin dari FSA, telah ditangkap oleh ISIS dan diseksa selama 25 hari agar mengaku bahawa beliau telah merogol seorang wanita berumur 60 tahun dan mencuri duitnya berjumlah 3 ribu lirah.. Wanita tua itu terus melawat keluarga mangsa selepas kejadian pembunuhan pemuda itu dan meminta maaf atas apa yang berlaku kepada mangsa, dia sangat menyesal selepas melihat tubuh pemuda itu disalib sebegini rupa dan beliau menceritakan kepada keluarga mangsa apa yang berlaku sebenarnya.. 

Beliau memang mengadu kepada ISIS dan menuduh pemuda itu kononnya mencuri duitnya, tetapi kemudian beliau menarik balik dakwaannya itu. Tetapi ISIS enggan menggugurkan dakwaan itu dengan alasan pemuda itu mengaku atas kesalahannya dan mengaku bahawa dia merogol wanita tua itu.

Hakikatnya pemuda itu tidak mencuri atau menyentuh tubuh wanita tua itu, tetapi beliau berkerja sekali bersama anak wanita itu dan anak wanita itu pernah meminjam 3 ribu lirah kemudian mangsa terpaksa menuntut wangnya dari rakanya.. Sekiranya wanita tua itu sedar kekejaman ISIS maka dia tidak akan tergamak tuduh pemuda itu.

Nama Mangsa: Yosouf Muhamad Muhamad
Lahir tahun 1998
Pekerjaan: anggota tentera pembebasan Syria.
Cara bunuh mangsa yang dilakukan oleh ISIS:
Seksa mangsa menggunakan pelbagai cara yang kejam sama seperti cara askar Al Assad ..Kemudian disembelih menggunakan pisau potong daging yang halus... Mereka tetak leher mangsa dari belakang dan biarkan darahnya menghalir sampai mati !!  - wallahualam/hanya Allah yang mengetahui kebenaran cerita ini. Sumber: 

Rabu, 28 Mei 2014

KELEBIHAN BIJI TEMBIKAI ( BANYAK KHASIAT NYA )

[Ketahui] Khasiat biji tembikai

Tembikai banyak terdapat di kawasan tropika. Pada awalnya ia ditanam di Afrika Selatan sebelum mula diusahakan oleh petani di negara tropika yang lain.
Di sebalik rasanya yang manis, segar dan mudah disediakan, terselindung pelbagai manfaat kesihatan bagi mereka yang mengambil berat soal kesihatan serta penjagaan diri secara murah, mudah dan selamat. 

Ia kaya vitamin A dan C, tiada lemak dan tinggi kandungan air serta serat, menjadikannya sesuai sebagai snek ketika hari panas atau mengisi perut sementara menunggu waktu makan utama. 


Ramai yang sukakan rasa tembikai tetapi mereka selalunya akan membuang biji tembikai tanpa menyedari ia juga kaya dengan khasiat yang baik untuk kesihatan.



Hakikatnya, biji tembikai penuh dengan nutrien termasuk asid lemak, protein, tiamin, niacin, folat dan pelbagai jenis mineral termasuk magnesium, potasium, mangan, zat besi, zink, fosforus dan tembaga.


Oleh itu, ia tidak sepatutnya dibuang sebaliknya dikunyah bagi mendapat­kan khasiatnya. Misalnya di negara Asia dan Timur Tengah, biji tembikai dipanggang dan dimakan sebagai snek atau dicampur bersama salad. Di Nigeria pula, biji tembikai dijadikan antara bahan dalam penyediaan sup. 


Antara manfaat biji tembikai kepada kesihatan tubuh adalah ia mengandungi likopen yang bukan saja menambah seri wajah tetapi juga mampu menambah kesuburan lelaki. 



Ia juga sumber terbaik bagi kumpulan vitamin B yang penting dalam mengekalkan kesihatan darah, sistem saraf dan berkesan dalam memelihara sistem pertahanan badan. 



Satu cara untuk mendapatkan kebaikan biji tembikai adalah dengan merebusnya selama 45 minit di dalam periuk bertutup dan airnya boleh diminum seperti teh. Selain dikatakan baik untuk membantu seseorang sembuh dengan ­lebih cepat, ia juga dikatakan boleh menajamkan ingatan. 



Tubuh memerlukan asid amino dan sesetengah daripadanya tidak boleh dihasilkan sendiri oleh badan dan memerlukan nutrien itu daripada sumber makanan. 



Biji tembikai memiliki asid amino lengkap, membantu serapan kalsium, pembentukan kolagen dan tisu sambungan serta meningkatkan metabolisma, sistem kardiovaskular dan kesihatan seksual. 



Ia juga penuh dengan magnesium yang penting untuk memastikan fungsi sihat jantung, mengekalkan tekanan darah normal, menyokong proses metabolisma dan sintesis protein. 



Biji tembikai adalah sumber tenaga, asid lemak omega, protein dan kalori yang baik. Ia boleh membantu masalah kekurangan protein dalam badan iaitu satu cawan biji tembikai bersamaan 30 gram protein. 



Kandungan minyak biji tembikai juga baik untuk penjagaan kulit supaya ia sentiasa gebu dan lembut, bebas daripada masalah jerawat dan masalah penyakit kulit yang lain serta mampu mengelak masalah penuaan pramatang. 



Apabila disapu pada rambut, minyak yang berasal daripada biji tembikai membantu untuk menjadikan rambut sihat, subur dan berkilat.-sumber