Jumaat, 16 Disember 2011

MANIS KAH KATA-KATA DI SEBALIK BIBIR MU ITU ?

                                                       apa arti di sebalik bibir manis mu itu ?

jika kita mencari kawan yang nyata kita mencari yang manis mulut nya kan ?
kawan yang tak banyak sogeh - kata orang sekarang.
pandai ambil hati kita dan tak ambil hati bila kita marah kan nya.
pilih pasagan pun kena yang manis-manis di padagan mata - betul tak bro ? bagi kaum lelaki sahaja.
minuman tak manis air kosong dan teh cina je kan ?
mmmmm.... apa lagi nak manis yang kita mahu kan ?
pejam mata mu pilihan di hati mu sahabat ku...?

persoalan nya kita ini ada kah manis di pandagan mata sahabat kita di sekeliling kita ?
kerana percakapan. pergaulan. tinkah laku dan sebagai nya. muhasabah diri sendiri dahulu jika kita nak menilai orang lain kan manis nama nya.

kita di ajar oleh IBU, AYAH, GURU2, USTAZ-USTAZ, JAGAN TERLAJAK BERKATA DAN MENBERI KOMEN PADA KAWAN SEHINGA PUTUS KAWAN

AKLAK YANG BAIK. Kita akan memiliki berbagai kawan yang sayang pada kita, biar pun kita bukan orang senpurna AMALAN INI AMAT BERGUNA BAGI KITA.

SAYA Sinar Terang.. pun bukan orang yang sempurna dari ini lah saya selalu bertanya kepada kawan yang sering kita berbual degan saya - SAYA bertanya kawan ku yang budiman '' apa kah yang perlu lagi saya tahu, dan apa kah saya tidak tahu kelemahan saya ketika berbual ada kan saya berkata ini akan menyingung perasaan mu. ia akan menerang kan nya maka dari itu lah saya MUHASABAH DIRI SAYA SENDIRI..

INI ADA LAH SALAH SATU, CARA YANG SAYA BUAT KETIKA SAYA BERBUAL DEGAN TEMAN YANG PERNAH RASA TERSINGUNG DEGAN SAYA,

SAYA HARAP INI LAH SALAH SATU CARA UNTUK MENILAI PERIBADI KITA YANG SELAMA INI KITA TIDAK TAHU. ADA KAH KITA INI. DI SUKA ATAU TIDAK PADA MEREKA YANG KITA KENALI. KAN MANIS NAMA NYA.....

MMMM.. MANIS PADA SENYUMAN. KURANG KAN MANIS DALAM MINUMAN ANDA...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan