Isnin, 14 November 2011

Haram Kah Bercinta ? Apa Yang Kita TAHU...?

Haramkah Bercinta?


ini kan cinta.

Renungkan kembali etika pergaulan dengan berlawanan jantina dalam Islam. Berapa pelanggaran yang biasa dilakukan oleh sepasang kekasih.
Dalam kamus bercinta, perkara-perkara tersebut adalah biasa dilakukan, padahal hanya satu perkara sahaja di bawah cukup untuk mengharamkan bercinta. So… sendrik mau ingat!

1. Pasangan yang sedang bercinta tidak akan menundukkan pandangannya terhadap kekasihnya.Munculnya rasa cinta itu pun adalah dari seringnya mata memandang kepadanya seperti istilah “cinta pandang pertama”

2. Pasangan yang sedang bercinta sukar menjaga aurat.

3. Pasangan yang sedang bercinta biasanya sering berdua-duaan dengan kekasihnya samada di khalayak ramai atau tidak.


4. Wanita akan bersikap manja dan melembutkan suaranya semasa bersama kekasihnya atau sedang berbual di telefon dan SMS.

5. Pasangan bercinta saling menyentuh antara lelaki dan perempuan, walaupun hanya bersalam.

6. Orang yang sedang bercinta, selalu membayangkan dan berangan-angan kepada orang yang dicintainya.

7. Usah menyatakan tidak jika hati sudah bertaut. maka ini lah kata {orang lama} bagai BELANGKAS. umkapan ini memang di unkap pada pasagan yang bercinta. mana ada waktu di buang sia-sia. akan ada sahaja pekara yang nak di buat be sama2 walau pun itu tak masuk alak.

8. Sanggup berhujan, berpanas, ribut apa kisah bro. wa nak jumpa aweks.. gua. tiada halagan yang tidak dapat di halang. biar lah aku mati kerana nak bukti kan cinta gua pada nya.

9. Malah ada IBU n BAPA yang beri lampu ( ijau ) betul kan? jika kita pi rumah awek nak ajak pi makan atau ngok wayang.
'' pesanan mak buat anak dare.. - Milah peluk abang Din kuat2 takut jatuh '' betul tak ukapan ini ?

10. Malah kita tak kira waktu nak berjumpa. malah jika kita ada di bandar besar. dok rumah sewa. apa lagi ajak pasagan kita pi rumah. anda ingat lah sendiri tak usah saya nyatakan di sini..

'' pesanan saya buat anak saya dan semua yang membaca ini. buat lah pekara yang baik dalam semua pekara yang penting kita tahu HUKUM ALLAH YANG ESA. dari itu hindari lah ZINA.
JAGA batas pergaulan kita JAGAN LAH BERI PELUANG kepada PASAGAN KITA MENYENTUH. TUBUH KITA ADA LAH HARAM.
INGAT KATA2 INI. beri betis nak paha sendiri mau ingat WAHAI HAWA.
KATA SYAITAN . nanti kan surat dari aku buat mu ''

ARTIKAL INI ADA DALAM BLOG SAYA YANG LEPAS CARI DAN BACA LAH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan