Isnin, 28 November 2011

BAGI PENGEMAR SADIN TAHU KAH ANDA BAHAYA NYA??????????

BARU KU TAHU BAHAYA SARDIN

Erm... saya terjumpa artikel ni dari kotak email, jadi saya ingin berkongsi dengan rakan taulan sekalian. Yang baik kita sebar2 kan, yang tidak baik kita jauhkan

Walau bagaimanapun terpulanglah kepada kalian untuk menilaikan kebenaran artikel di bawah ini. Bagi diri saya sememangnya telah lama tidak memakan Sardin sejak menghidapi penyakit kanser ini, saya banyak berpantang. Ikutilah kisah di bawah ini:-


Penemuan menakjubkan..... JANGAN MAKAN SARDIN

Assalamualaikum wbh

Saya dilahirkan dari keluarga miskin. Ibu bapa saya mengusahakan kebun getah. Waktu kecil, apabila ibu atau bapa membeli ikan sardin dalam tin, ia seperti satu makanan mewah. Sejak kecil memang saya suka makan sardin.

Apatah lagi kalau masakan sardin yang dimasak oleh arwah ibu. Walau pun saya suka makan sardin, namun tidak berpeluang makan dengan kerap maklumlah bagi keluarga saya ketika itu, ia dianggap mahal.

Harga ikan sardin dalam tin pada hari ini dikira amat murah. Dalam lingkungan RM3 – RM4 sudah dapat satu tin sardin bersaiz besar. Kalau nak dibandingkan dengan membeli ikan kembung segar di pasar, rasanya lebih mudah dan murah membeli ikan sardin dalam tin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan