Isnin, 22 Ogos 2011

MAKANAN SYURGA DAN UBAT DARI ( BUAH DELIMA )




ASSALAMUALAIKUM. BISMILAHHIRRAHMANIRRAHIM.... semua. kita amat mengenali buah DELIMA. akan tetapi ada kita tahu khasiat nya delima ini.
PENAWAR DALAM BUAH DELIMA- MAKANAN SYURGA DAN UBAT.
RASUL JUJUGAN MULIA S.A.W. KITA ADA BERSABDA.
MAKSUDNYA:
Tidak lah sebutir buah DELIMA. kecuali di dalamnya ada satu biji dari sebutir buah DELIMA di SYURGA. Jika terjatuh salah satu biji daripadanya. maka ambillah.
tidaklah satu biji buah DELIMA masuk ke dalam perut seorang mukmin. melainkan biji buah delima itu akan meneragi nya selama empat puluh hari,"

SABDA NABI S.A.W.:
Buah DELIMA adalah penghulu bauah-buahan.sesiapa yang makan buah delima, maka syaitan menjadi marah selama empat puluh hari, Kerana jika syaitan makan buah delima, maka ia tidak diikuti oleh seorangpun."

MAKSUD NYA LAGI,:
"SESIAPA yang makan buah delima sampai habis, maka ALLAH akan meneragi hati nya selama EMPAT puluh malam,"

saya hanya igin kita yang selalu makan buahan ini jagan lupa bahawa makan yang di ajar oleh JUJUGAN MULIA KITA S.A.W. Amat baik untuk kita. kita yang tidak mahu belajar mencari apa kelebihan nya. banyak yang dapat menbantu kita dalam kitab suci ALQURAN. kita masih pecaya pada orang yang kita tidak tahu asal nya. ia kata bagus kita sanggup menhabis kan ratus ringgit untuk membeli apa yang di jual oeh mereka sehinga MADU LEBAH yang baik itu pun kita di tipu. sedang kan ia makanan sunah S.A.W.
Di sini saya igin berkonsi sabda jujugan besar kita dan saya akan hurai kan nya nanti ada lagi sabda jujugan S.A.W. 
ALI RADHIYALLAHU ANHU berkata maksudnya.:
"berilah makan anak-anak kecil mu buah delima kerana dia mempercepatkan lisan mereka bebicera".
maksudnya.:
" makan buah delima menambah potensi sperma lelaki dan menperbagus anak yang dizahirkan."
maksud nya.:
"setiap mukmin yang makan buah delima sehinga habis, maka ALLAH akan menjauh kan syaitan dari mengoda hati nya selama seratus hari," 
'ingat lah ALLAH tidak menjadi kan sesuwatu untuk hamba nya itu sekadar cuma marilah kita bersama mencari kelebihan buat kita mensukuri nikmat pemberian ALLAH' 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan