Sabtu, 16 Julai 2011

KENAGAN BERSAMA BONDA DAN KELUARGA. BERKELAH DI LATA SEMPENEH








18-06-2011 LATA SEPENEH BATU KURAU. Saya Isteri  serta anak2 pulang ke kampung. kampung sri paduka. di daerah batu kurau. cuti hari mingu. pada mula nya. saya serta Abang Ali abang kandung saya nak bersantai di KURAU STONE. Hajat Tidak kesampaiyan kerna faktor masa. tak boleh lah kami nak memancing ikan di kalom. fikir punya fikir pada mlm itu kami sebulat suara kami nak mandi AIR Terjung di Lata Sempeneh.

sebelum nak berkelah kami semua pi batu kurau beli sedikit kerperluan di pasar. dah lama tak balik kampung. pasar batu kurau pun dah banyak berubah. anak rantau bila sekali pulang dapat melihat pembahuruan di batu kurau.

banyak jua juadah di masak oleh kami sekeluarga IKAN KELI BAKAR. MASAK LEMAK IKAN PUYU. KERABU. ULAM KAMPUNG. TERUNG BAKAR. BUDU SAMBAL TEMPOYAK.  AIS SIRAP LIMAU.  TEH O. ini di antara makanan yang saya ingat.  he he he tak terliur ker kome????

APA Yang amat saya tesentuh hati milihat BONDA Yang Di Sayang. CHE AH BINTI DIN. Yang berselera makan. dah MAK Berkata MAK dah lama tidak beselera makan. dan dah lama tak seronok begini. ( gembira )  saya melihat dari jauh MAK amat gembira pada hari itu.

buat semua ahli keluarga yang mengembira hati BONDA saya megucap kan ribuan terima kasih. dan bila masa lagi  kita nak pi berkelah  tidak sabar nak bersantai (^_^)

KENAGAN BUAT BONDA YANG TERCINTA''
 DARI ANAK BONDA
GAZALI BIN HASHIM
ZAKARIA BIN HASHIM
SITI AMINAH BINTI HASHIM

MENANTU  BONDA
KAK LAH
LINA NADIRAH

CUCU
???? LUPA HE HE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan